Potpisan ugovor za radove na obnovi dionice pruge Virovitica-Pitomača

MG 3405

U Sali za sastanke Virovitičko-podravske županije, uz nazočnost ministra mora, prometa i infrastrukture, Olega Butkovića, danas (ponedjeljak) je Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, potpisao ugovor sa Zvonkom Dundovićem, izvođačem radova, tvrtkom Swietelsky, za radove na prvoj dionici Virovitica – Pitomača, duge 21 kilometar. Predviđeno trajanje radova iznosi 18 mjeseci, dok je ukupna vrijednost ove dionice 170 milijuna kuna (bez PDV-a).

– Ovim projektom HŽ infrastruktura i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ostvaruje i realizira veliki investicijski ciklus u željeznicu. Naime, sada smo u fazi izgradnje željezničke infrastrukture, ukupne vrijednosti milijardu i pol eura i radi se na najvažnijim koridorima u Hrvatskoj. Ovo je dokaz da HŽ Infrastruktura vodi računa i o regionalnim prugama. Krajnji cilj ovog projekta je rekonstruirati prugu do Koprivnice. Naš željeznički sustav je bio zapušten i zadaća je ove Vlade, ali i ministarstava, da se realiziraju investicije u željeznice, a ukupna vrijednost realizacije projekta do Koprivnice iznosi 450 milijuna kuna – naglasio je ministar Oleg Butković.

– Potpisom ovog ugovora danas mi praktički započinjemo radove na dionici Koprivnica -Virovitica. U slijedeće četiri godine, po našem planu, planiramo potpisati ugovore za preostale dvije dionice, Virje-Pitomača i Koprivnica-Virje. Sljedeći mjesec, u dogovoru s resornim Ministarstvom, planiramo aplicirati na EU fondove modernizaciju pedesetak željezničko-cestovnih prijelaza od kojih je u ovoj županiji ukupno devet. Kroz projekt rekonstrukcije pruge na dionici Virovitica-Pitomača, rekonstruirat ćemo ukupno 22 prijelaza, od kojih ćemo dva modernizirati na način da će se ugraditi polubranici, uredit ćemo perone za prihvat putnika te urediti kolodvore i kolodvorske zgrade – zaključio je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić.

Veliko zadovoljstvo potpisivanjem ugovora izrazio je i virovitičko-podravski župan Igor Andrović.

– To je jedno od najvećih ulaganja, ne samo u željezničku infrastrukturu, nego općenito u prometnu infrastrukturu na području Virovitičko-podravske županije. Očekujemo da radovi krenu u predviđenom vremenu, za mjesec dana i da budu završeni na vrijeme te da putnici koji gravitiraju ovom području putuju brže. Ovom rekonstrukcijom postići će se brzina vlaka od 100 km/h i sigurno je da će putnici biti zadovoljniji – naglasio je župan I. Andrović.

MG 3392

NA KORIST SVIMA

Već dugi niz godina gorljiv zagovornik bolje prometne povezanosti Virovitičko-podravske županije s ostatkom Hrvatske je i saborski zastupnik Tomislav Tolušić.

– Želim zahvaliti HŽ Infrastrukturi i ministru Butkoviću što su od svih regionalnih pruga koje su mogle ići u obnovu izabrali baš ovu. Nadam se da će radovi vrlo brzo biti završeni i da ćemo se ovom prugom moći voziti puno brže. Nadam se u idućim godinama i drugim investicijama, što će biti od velike koristi našim građanima, ali svima kojima koriste željeznički promet – istaknuo je T. Tolušić.

Zadovoljstvo što je svjedok današnjeg potpisivanja ovog dugoočekivanog ugovora izrazio je i saborski zastupnik Josip Đakić.

– Zadovoljstvo mi je nazočiti potpisivanju ovog velikog ugovora i velikog projekta kojeg smo napokon dočekali u Virovitici i Pitomači. Prometna infrastruktura je potrebna, pa je tako došla na red i željeznička infrastruktura. Vjerujem da će izvođači radova biti brzi i učinkoviti, da će koristiti i domaću operativu u realizaciji projekta, kako bi čim prije bio gotov – zaključio je J. Đakić.

MG 3483

PROMET I ZA VRIJEME RADOVA

HŽ Infrastruktura je u planu investicija 2020. – 2024. osigurala 449 milijuna kuna za obnovu tri dionice na pruzi Varaždin – Koprivnica – Virovitica – Dalj, koja je važna za regionalni promet, spajajući sjeverozapadnu, sjeveroistočnu i središnju Hrvatsku.

Podsjetimo, radi se o dionicama: 1. Virovitica – Pitomača (21 kilometar); 2. Pitomača – Virje (22 kilometra) 3. Virje – Koprivnica (20 kilometara).

Obnovom će biti obuhvaćena zamjena materijala nosive konstrukcije trupa pruge, zamjena materijala kolosiječne rešetke novom, uređenje sustava odvodnje te usklađenje signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja.

Radovi će se izvoditi modernim postrojenjima velikog učinka, što će osigurati to da dionicom za vrijeme izvođenja radova u intervalima teče promet. Nakon završetka radova, dionicom će prometovati vlakovi brzinom od 100 km/h, što će u odnosu na sadašnju brzinu od 80 km/h skratiti putovanje i učiniti ga sigurnijim. (www.icv.hr, bg, foto: M. Rođak)