Počeo remont pruge između kolodvora Pitomača i Kloštar Podravski, vrijedan 18 milijuna eura. Vlakovi će ondje voziti i 100 km/h
Od 11. ožujka pa do 29. ožujka, pruga između kolodvora Pitomača i Kloštar Podravski bit će zatvorena za promet, osim subotom i nedjeljom, od 10:10 do 17:10 sati. Najavili su tako iz Hrvatskih željeznica. U tim će razdobljima putnike na relacijama Pitomača – Kloštar Podravski i obratno, Pitomača – Bjelovar i Kloštar Podravski – Virovitica umjesto vlakova prevoziti autobusi, a ova dionica zatvara se privremeno zbog pripremnih radova na pruzi Koprivnica – Dalj. Kako su nam potvrdili iz HŽ Infrastrukture, ovo je početak velike investicije u željezničku infrastrukturu na dionici od Varaždina preko Koprivnice, Kloštra Podravskog, Pitomače i Virovitice pa sve do Dalja u Slavoniji.
Rok 15 mjeseci
– Remontom pruge Varaždin – Dalj, na dionici Pitomača – Kloštar Podravski, ukupne duljine 8,5 km, predviđena je obnova gornjeg i donjeg ustroja pruge, uređenje pružnih građevina te usklađivanje signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja. U sklopu projekta građevinski se obnavlja i deset željezničko-cestovnih prijelaza, uređuju se kolosijeci i peroni te zamjenjuju skretnice u kolodvoru Kloštar Podravski. Radovi počinju u ožujku ove godine s rokom izvođenja 15 mjeseci. Vlakovi će po završetku moći voziti do 100 km/h – istaknuli su iz HŽ Infrastrukture dodavši da je vrijednost obnove 17,85 milijuna eura iz kredita Europske investicijske banke, odnosno državnog proračuna Republike Hrvatske.
– Dionica će se tijekom radova povremeno zatvarati za promet te će putnički prijevoz biti supstituiran autobusima između Pitomače i Kloštra, a ovisno o terminu izvođenja radova na drugim dionicama, moguće je i produženje dionica na kojima se supstituiraju vlakovi autobusima, o čemu će putnici biti informirani. Pripremni radovi obuhvaćaju čišćenje pružnog pojasa te ostalu pripremu u vidu proširenja i uređenja bankina te eventualnog uređenja nasipa, usjeka i zasjeka za potrebe ugradnje tamponskog sloja pružnim postrojenjem za strojnu ugradnju. Nakon pripremnih radova slijedi strojna ugradnja tamponskog sloja, a potom zamjena kolosiječne rešetke – otkrili su iz HŽ Infrastrukture dodavši da se vrlo brzo pokreće i postupak javne nabave za radove na obnovi više dionica.
Kompletna sanacija
– Pokreće se postupak javne nabave za radove na obnovi dionice Kloštar Podravski – Koprivnica – Varaždin, na pruzi Varaždin – Dalj, u duljini od 74,7 km i dionice Varaždin – Čakovec (11,8 km) na pruzi Zaprešić – Čakovec. Kompletno će se sanirati donji i gornji ustroj pruge, obnoviti uređene površine za putnike i građevinski obnoviti željezničko-cestovni prijelazi. Nakon postupka javne nabave i evaluacije ponuda te sklapanja ugovora, početak radova očekuje se do kraja ove godine. Rok za završetak tih radova je 54 mjeseca odnosno četiri i pol godine od uvođenja u posao, sa smjerom rada od kolodvora Čakovec. I ti će se projekti također financirati iz kredita EIB-a. Procijenjena vrijednost radova na dionici Kloštar – Varaždin i Varaždin – Čakovec je oko 170 milijuna eura –stoji u odgovoru na naš upit iz HŽ Infrastrukture iz koje ističu da su trenutačno u tijeku i radovi na održavanju pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno dok je zbog radova pruga državna granica – Botovo – Dugo Selo zatvorena za promet između kolodvora Križevci i Koprivnica do kraja ožujka, osim nedjeljom te 21., 22. i 30. ožujka od 8:15 do 16:15 sati.
(www.podravski.hr, FOTO Nikola Wolf